Submenu  
 

Logo Mobiliteit

Diensten aangepast vervoer (DAV)


Aangepast vervoer is deur-tot-deurvervoer voor personen met een mobiliteitsbeperking. Op het door jou gevraagde tijdstip brengt de chauffeur je, al dan niet met een aangepast voertuig, naar je bestemming. De chauffeur helpt bij het in- en uitstappen, jas aandoen, deur sluiten, lift bedienen, ...

In Vlaanderen spreekt men van ‘Openbaar Aangepast Vervoer’ wanneer de vervoeraanbieder personen met een mobiliteitsbeperking vervoert aan een sociaal tarief. Deze vorm van aangepast vervoer is aanvullend aan het openbaar vervoer en wordt daarom ‘openbaar’ aangepast vervoer genoemd.

Mobiliteitscentrale Aangepast Vervoer (MAV)


De Mobiliteitscentrale Aangepast Vervoer (MAV) is de uitvoerder van aangepast vervoer. Iedereen met een mobiliteitsbeperking die een concrete vervoersvraag heeft of op zoek is naar meer informatie kan bij de MAV terecht. Of het nu gaat om een wekelijks bezoek aan de kinesist, een dagelijkse raadpleging bij een specialist, een bezoek aan familie of vrienden, ... de medewerkers helpen je met de zoektocht naar het gepaste vervoer op maat. Ook professionele hulpverleners kunnen er terecht met vragen.

Meer info:

Kostprijs


Indien je via de MAV een rit aangepast vervoer reserveert bij een privé-vervoermaatschappij, dan betaal je tot driemaal minder dan dat je deze rit zelf zou boeken. Om de prijzen te drukken, dragen de MAV’s een deel van de kosten.

Aanvraag


Je reserveert je rit ten laatste twee werkdagen op voorhand bij de Mobiliteitscentrale Aangepast Vervoer (MAV) uit jouw provincie.

Afhankelijk van je vraag geeft de MAV je de nodige informatie, verwijst ze je door naar een vervoersdienst of organiseert ze je rit.

Meer info: MeerMobiel
 

© 2019 Vlaamse Ouderenraad vzw